9 Publications du LaMCoS (inscrites dans Web of Sciences ) correspondantes aux critères sélectionnés :

 

2024 - Article -
Titre : Quasi-static chain drive model for efficiency calculation - Application to track cycling
- Journal : MECHANISM AND MACHINE THEORY - Volume : 203
- DOI : 10.1016/j.mechmachtheory.2024.105780 - - ISSN : 0094-114X -
Mots Clés : Efficiency - Track cycling - Quasi-static model
Auteur(s) : Lanaspeze, G., Guilbert, B., Manin, L., Ville, F.
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2023 - Article -
Indice de citation : 1
Titre : A New Experimental Methodology to Study Convective Heat Transfer in Oil Jet Lubricated Gear Units
Issue : 9 - Journal : LUBRICANTS - Volume : 11
- DOI : 10.3390/lubricants11090408 -
Mots Clés : gear - lubrication - pressurized oil jet flow - heat transfer by convection - thermal resistance
Auteur(s) : Torres, Thibaut, Changenet, Christophe, Touret, Thomas, Guilbert, Berengere
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2023 - Article--- Early Access -
Titre : Advances in simulations of displacements and stresses in light-weight gears
- Journal : FORSCHUNG IM INGENIEURWESEN-ENGINEERING RESEARCH
- DOI : 10.1007/s10010-023-00680-9 - - ISSN : 0015-7899 -
Auteur(s) : Guilbert, B., Dureisseix, D., Velex, P.
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2022 - Article -
Indice de citation : 1
Titre : Preliminary modelling of power losses in roller chain drive: application to single speed cycling
- Journal : MECHANICS & INDUSTRY - Volume : 23
- DOI : 10.1051/meca/2022026 - - ISSN : 2257-7777 -
Mots Clés : Roller chain - kinematics - load calculation - efficiency - roller motion
Auteur(s) : Lanaspeze, Gabriel, Guilbert, Berengere, Manin, Lionel, Ville, Fabrice
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2022 - Article -
Indice de citation : 1
Titre : Influence of thin-rimmed/-webbed gears on transmission dynamic behaviour-Approximate dynamic factor formula
Issue : 3 - Journal : FORSCHUNG IM INGENIEURWESEN-ENGINEERING RESEARCH - Volume : 86 - Pages : 315-320
- DOI : 10.1007/s10010-021-00543-1 - - ISSN : 0015-7899 -
Auteur(s) : Guilbert, B., Velex, P.
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2019 - Article -
Indice de citation : 7
Titre : Quasi-static and dynamic analyses of thin-webbed high-speed gears: Centrifugal effect influence
Issue : 21-22 - Journal : PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART C-JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING SCIENCE - Volume : 233 - Pages : 7282-7291
- DOI : 10.1177/0954406219855411 - - ISSN : 0954-4062 -
Mots Clés : High-speed gears - centrifugal effects - hybrid models - lead crown - profile modifications
Auteur(s) : Guilbert, B., Velex, P., Cutuli, P.
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2019 - Article -
Indice de citation : 21
Titre : An analytical study on the combination of profile relief and lead crown minimizing transmission error in narrow-faced helical gears
- Journal : MECHANISM AND MACHINE THEORY - Volume : 136 - Pages : 224-243
- DOI : 10.1016/j.mechmachtheory.2019.03.005 - - ISSN : 0094-114X -
Mots Clés : Gears - Transmission error - Profile modifications - Lead crown - Analytical formulae - Face contact ratio
Auteur(s) : Bruyere, J., Velex, P., Guilbert, B., Houser, D. R.
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2019 - Article -
Indice de citation : 22
Titre : Modular hybrid models to simulate the static and dynamic behaviour of high-speed thin-rimmed gears
- Journal : JOURNAL OF SOUND AND VIBRATION - Volume : 438 - Pages : 353-380
- DOI : 10.1016/j.jsv.2018.09.003 - - ISSN : 0022-460X -
Mots Clés : Light-weight gears - High-speed gears - Hybrid model - Gear dynamics - Mortar interface - Tooth load distribution - Dynamic mesh force
Auteur(s) : Guilbert, B., Velex, P., Dureisseix, D., Cutuli, P.
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2016 - Article -
Indice de citation : 21
Titre : A Mortar-Based Mesh Interface for Hybrid Finite-Element/Lumped-Parameter Gear Dynamic Models-Applications to Thin-Rimmed Geared Systems
Issue : 12 - Journal : JOURNAL OF MECHANICAL DESIGN - Volume : 138
- DOI : 10.1115/1.4034220 - - ISSN : 1050-0472 -
Mots Clés : spur and helical gears - thin-rimmed gear - model compatibility - 1D discrete and 3D continuous FE model interface - incompatible discretizations - mortar - gear dynamics
Auteur(s) : Guilbert, B., Velex, P., Dureisseix, D., Cutuli, P.
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